Isnin, 12 Mac 2012

adik ni,btul ke xde pak we??

“masa nilah,nak cari kawan.nak cari someone.nanti dah kerja, duduk di makmal,memang tak bertemu orang dah.nanti lambat kahwin.”

 
:) itulah pesan seorang staff bila saya practikal dulu.
saya senyum, dalam hati, gelak sorang-sorang.

dia tanya,
 betul ke, takde pakwe? tak percayalah.

saya gelak lagi..

ntahlah. dulu, masa belajar, saya cuba untuk tak nak berpakwe.
antara reasonnya,
saya tak rasa saya akan berkahwin dalam jangka masa terdekat,
dan juga kerana saya takut pada sebuah relationship yang tak pasti.

being honest, yelah saya takut bercinta tapi tak kemana.
bercouple, tapi dia tak nak kahwin dengan saya pun.
takut takut try and error dalam relationship,
saya memang jenis yang nak komitmen,
kalau nak kawan, makanya, 
memang nak serius, nak kahwin.
bukan setakat nak cuba-cuba, try-try…. 

kelakar kan?

ya, memang dari satu sudut,
saya menolak cinta kerana saya rasa belum sedia.
dan sebab saya nak suatu yang pasti,
maka saya rasa perasaan masa saya masih belajar dulu,
tu semua just a temporary feelings.
dan lelaki yang datang pun, 
saya tak dapat rasa,
diaorang sedia dengan suatu matlamat yang jelas.
(semua macam nak test market je >_<)

dan itu antara sebab saya mengelak dan mengelat dari cinta ni..

pengaruh? haha, seriusly kuat.
memang mostly kawan kuliah tu berpakwe la.
tak terasa?
heh? 
hati saya belum jadi batu lagi, so ada la terasa sikit-sikit.
tepis-tepis dan kuis-kuis jugak la. :)

so sekarang?
sekarang?
Alhamdulillah, dan start keja dah.
soalan bila nak kahwin tu takde lah selalu sangat ditanya.
sebab saya masih muda kot ;)

so, sekarang dah ready nak bercinta ke?
huhuhu, ntah lah.
takut tu masih ada.
luka lama, masih berbalut.
parutnya belum kering.

saya susah nak percaya orang, itu masalahnya.
dan masalah paling masalah ialah,
bila saya percaya,
saya akan percaya sungguh-sungguh.

risau tak?
setakat ni, belum lagi.
sebab masih muda.
saya taklah risau takut jadi andartu ke, sebab manalah tau,
maut saya tiba sebelum jodoh saya,
siapa tahu kan?

perasaan tengok kawan-kawan lain kawen?
of courselah happy!
gembira dapat tengok diaorang dah kahwin.
dah bertemu jodoh.
dan melengkap separuh dari agama.
alhamdulillah.
semoga Allah memberkati kalian. 
from ana:
fastaqim 94


Tiada ulasan:

Catat Ulasan