Khamis, 31 Julai 2014

Istiqamahkan Aku...


doaku hari ini.....
bismillahirahmanirrahim...

Ya Allah..
di dunia ini aku hanya ada-Mu
dalam hidup ini aku hanya ingin ditemani oleh-Mu
di dalam hati kecil ini aku hanya ingin tempatkan-Mu

bantulah aku...
pimpinglah aku...
tuntunlah langkah ku ini...
peluklah aku...
aku sunyi...
aku rindu...
aku lemah...
aku sedih...
bila aku terasa aku semakin jauh dari-MU...

walau tidak ada sesiapa yang selalu ada di saat aku sedih tapi KAU....
selalu ada temani aku...tapi aku terlupa akan semua itu, aku sombong dengan yang sudi temani aku di saat aku terjatuh, aku pedulikan setiap yang hadir untuk mengusap tangisku...
malah, aku semakin menjauh tinggalkan mereka yang sudi melayan ego ku...

kurniakan aku Hidayah-Mu Ya Allah...
pinjamkan aku akan semangat-MU...
pelihara hati ku ini...
jagakan iman aku ini...
jadikan aku seorang wanita yang cekal hatinya,
tabah dalam menjalani segala ujian dan dugaan,
kuat semangat untuk menempuh dunia yang penuh dengan fitnah ini..
aku mohon Ya Allah...
jadikan aku seorang isteri yang solehah,
anak yang taat kepada kedua ibu dan bapaku,
yang taat kepada suami ku suatu hari nanti..

amin..Ya Rabbal A'lamin...
 nad lavender_94

Tiada ulasan:

Catat Ulasan